Вітаємо на сайті Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

  • Переможний вісник - інформаційний ресурс Миколаївського ОІППО з актуальною інформацією для педагогів Миколаївської області в період воєнного стану

    Засідання обласної творчої групи вчителів фізики з проблеми «Формування ключових компетентностей учнів засобами фізики: ініціативність і підприємливість»

    25/03/2021

    Відповідно до річного плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, із метою підготовки вчителів фізики до впровадження компетентнісного підходу в освітньому процесі      24 березня 2021 року кафедрою теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій у форматі zoom-конференції проведено засідання обласної творчої групи вчителів фізики з проблеми «Формування ключових компетентностей учнів засобами фізики: ініціативність і підприємливість» (далі – Творча група).

    Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, заслужений учитель України, привітав учасників заходу, відзначив його актуальність у контексті впровадження нового державного стандарту і наголосив на важливості тісної співпраці закладів освіти і виробничих підприємств.

    Клименко Людмила Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, заслужений працівник освіти України, акцентувала увагу учасників на тому, що ефективним засобом формування підприємницької компетентності є ознайомлення учнів із технологічними основами виробництв. Також запропонувала висвітлювати діяльність випускників – батьків сучасних учнів освітнього закладу, які зробили кар’єру, є керівниками підприємств тощо. 

    Тішкова Влада Володимирівна, співробітник центру інформації та громадських зв’язків ВП «Южно-Українська АЕС», Мосяєва Алла Володимирівна, провідний інженер управління кадрів ВП «Южно-Українська АЕС», розповіли про унікальний енергетичний об’єкт України – Южноукраїнський енергетичний комплекс і основні напрями роботи щодо забезпечення підприємства висококваліфікованими кадрами. 

    Ліскович Олена Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, представила мету та завдання роботи Творчої групи, розкрила структуру й сутність ключової компетентності.

    Члени творчої групи поділилися досвідом щодо формування ініціативності та підприємливості учнів засобами фізики. 

    Ефективність навчальних проєктів щодо реалізації зазначеного питання продемонстрували: Кудревич Олена Павлівна, учитель фізики Первомайської ЗОШ ІІІІ ступенів № 12 Первомайської міської ради, старший учитель, Могилевець Оксана Володимирівна, учитель фізики та астрономії Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 40 Миколаївської міської ради, старший учитель, Братошевська Світлана Вікторівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель фізики Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 29 Миколаївської міської ради, учитель-методист. 

    Практичні результати виконання проєкту щодо відновлення пам’ятника Тарасу Григоровичу Шевченку в м. Снігурівці представили учні Снігурівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Снігурівської районної ради Пахольчишина Анна, Мусієнко Даніела та Соценко Іван (керівник – Чолак Сергій Іванович, учитель фізики, учитель-методист).

    Цікаві ідеї щодо конструювання змісту фізичних задач запропонували Завгородня Раїса Василівна, директор, учитель фізики та астрономії Олександрівського ЗЗСО І–ІІІ ступенів Горохівської сільської ради, учитель-методист, Чаусенко Ольга Володимирівна, учитель фізики Южноукраїнської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 2 Южноукраїнської міської ради.

    Фізичний експеримент є потужним засобом реалізації компетентнісного підходу в навчанні. Досвід залучення учнів до конструкторської діяльності, орієнтованої на розвиток ініціативності та підприємливості учнів продемонстрували: Кавака Людмила Григорівна, учитель фізики та астрономії Первомайської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 4 Первомайської міської ради, учитель-методист, Федорова Ольга Володимирівна, учитель фізики та астрономії Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 3 Миколаївської міської ради, учитель-методист, Пʼянова Олена Олександрівна, учитель фізики Вознесенської гімназії імені Тараса Шевченка Вознесенської міської ради, учитель-методист. 

    Школьна Раїса Миколаївна, учитель фізики та астрономії Баратівського ЗЗСО І–ІІІ ступенів Горохівської сільської ради, учитель-методист, продемонструвала досліди з енергозбереження, які можна запропонувати учням для розвитку їх ініціативності й підприємливості.

    Педагоги  обговорили проблеми, що перешкоджають реалізації зазначеного питання в освітньому процесі, визначили види навчально-методичних матеріалів, яких потребують учителі-практики.

    Надалі робота Творчої групи продовжуватиметься дистанційно, учасники розроблятимуть навчально-методичні матеріали, орієнтовані на формування ініціативності та підприємливості учнів засобами фізики.  

    На засідання були запрошені молоді перспективні вчителі фізики, які мали змогу збагатити свої фахові знання, ознайомитися з досвідом роботи вчителів-практиків щодо впровадження компетентнісного підходу в навчанні фізики.