20 Травня 2022

Третє засідання обласної творчої групи з медіаграмотності

19 травня 2022 року в режимі zoom-конференції відбулося третє засідання обласної творчої групи «Інтеграція медіаграмотності в навчальні предмети основної та старшої школи» (куратор – Максим Запорожченко, завідувач центру цифрової освіти та медіакультури МОІППО).

Метою роботи творчої групи є підвищення рівня медіакомпетентності педагогів закладів освіти, організація спільної медіаосвітньої діяльності та взаємної комунікації.

Третє засідання було присвячене різноманітним підходам до інтеграції медіаграмотності в зміст навчальних предметів й огляду корисних ресурсів/проєктів із медіаграмотності для учасників освітнього процесу.

Під час заняття проведено спільний аналіз Державного стандарту базової середньої освіти, який визначає мету та принципи освітнього процесу в закладах базової середньої освіти, дає загальну характеристику змісту навчання, пояснює вимоги до обов’язкових результатів навчання та орієнтири для їхнього оцінювання. Учасники ознайомилися з комплексним аналізом Держстандарту з покликаннями на розробки американських медіапедагогів, що проведений фахівцями Академії української преси.

Також педагогам продемонстровано цікаві елементи інтеграції інфомедійної грамотності за методикою IREX, яка використовується в рамках міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» та під час викладання сертифікованих у проєкті програм підвищення кваліфікації.

Одним із пріоритетних напрямів роботи творчої групи є самоосвіта, оскільки під час онлайн-зустрічей неможливо охопити увесь спектр матеріалів із медійної та цифрової грамотності, тому учасники в період між засіданнями виконують домашні завдання. Цього разу таким завданням стало проходження онлайн-курсу «Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні» на платформі «Prometheus».

Наступним етапом роботи творчої спільноти педагогів-предметників є розробка вправ із медіаграмотності/елементами медіаграмотності, які можна інтегрувати в конкретні теми предмету, який вони викладають.

Працюємо далі!