Вітаємо на сайті Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

  • Переможний вісник - інформаційний ресурс Миколаївського ОІППО з актуальною інформацією для педагогів Миколаївської області в період воєнного стану

    Театральні практики в навчанні літератури

    16/05/2025

    13 травня 2025 року під керівництвом фахівців кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти Миколаївського ОІППО відбулося перше засідання обласної творчої групи словесників «Театральна педагогіка», спрямоване на підвищення рівня предметно-методичної компетентності вчителя щодо реалізації інтегрованого навчання літератури на засадах театральної педагогіки та педагогіки творчості в умовах здійснюваних освітніх реформ. 

    Учасників заходу тепло привітала Вікторія Доній, кандидат філологічних наук, завідувачка кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, яка наголосила на нагальності реалізації потужного художньо-педагогічного потенціалу театрального мистецтва в розвитку творчої особистості учня-читача НУШ. Мотивувальні настанови до роботи спільноти однодумців поглибив Володимир Гладишев, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, висвітливши навчально-бібліотерапевтичні аспекти шкільного вивчення художнього твору. 

    Увиразнюючи специфіку організації навчання вчителів, Ольга Мхитарян, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, наголосила на важливості вдосконалення набутого учнями в початковій школі досвіду навчальної театралізації в напрямі формування «м’яких» навичок задля їх морально-психологічного зцілення від завданих війною травм. 

    Із задоволенням освітяни взяли участь у творчій майстерці Марини Васильєвої, акторки, заслуженої акторки України, керівника літературно-драматургійної частини Миколаївського академічного художнього драматичного театру, у ході якої розширили обізнаність про особливості складників акторської майстерності в педагогічній діяльності та виконали артикуляційну гімнастику. Найбільш помічними в організації читацької діяльності учнів стали рекомендації дієвих інструментів із розвитку уваги, уяви й фантазії, зберігання внутрішньої і зовнішньої свободи, звільнення від психофізичних «затисків» та техніки мовлення, що дають змогу задовольнити потреби учнів-читачів у самореалізації та продуктивній взаємодії з іншими. 

    Резюмувала навчання словесників Лариса Дмитрієва, учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури Миколаївського ліцею № 58 Миколаївської міської ради, учитель-методист, яка розкрила засадничі аспекти вивчення художнього твору під час змішаного навчання на основі методу драмогерменевтики та провела практикум зі створення радіовистави за мотивами прочитаного. Натхненно вправляючись у складанні партитури тексту, розробленні картки сценічного персонажа та читанні за ролями, колеги окремо відзначили педагогічну ефективність акцентованих театральних технік і використаних медіаінструментів для мотивувального навчання літератури та подолання освітніх втрат. 

    Дякуємо вчительству за виявлений інтерес та зичимо незмінних успіхів у театрально-творчому розвитку їхніх учнів!