Театральні практики у професійній діяльності словесника
03 грудня 2024 року учасники обласної творчої групи вчителів літератури «Театральна педагогіка на уроках літератури в середній школі», попри складну ситуацію з електропостачанням у Миколаївській області, дистанційно підсумували результати роботи, здійсненої на базі кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО.
У ході четвертого засідання «Моделювання літературного заняття засобами театральної педагогіки» педагогині презентували доопрацьовані на основі робочих аркушів освітні ситуації літературного заняття з використанням елементів театралізації навчальної діяльності учнів, підкреслюючи потужне ресурсне значення запровадження театральних практик у літературній освіті НУШ, що має виразний терапевтичний ефект та уможливлює вдосконалення читацької навченості учнів і розвиток їхніх особистісних якостей.
Розширенню педагогічного досвіду словесників під час вивчення художнього твору на основі сценічно-ігрової технології слугував проведений Ларисою Дмитрієвою, учителем української мови і літератури, зарубіжної літератури Миколаївського ліцею № 58 Миколаївської міської ради, учителем-методистом, практикум «Використання можливостей штучного інтелекту в організації театралізованої читацької діяльності учнів». Уточнюючи предметні особливості та технічні аспекти такого навчання, учасниці опановували вміння щодо ефективної роботи з різноманітними застосунками, що допомагають сконструювати інтер’єр, змоделювати одяг, записати подкаст, згенерувати пісні, музику, створити власний мультфільм тощо.
Підсумовуючи результати творчої групи, Ольга Мхитарян, доцент кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, зазначила, що розроблені колегинями освітні літературні ситуації засвідчують розвивальну роль вивчення художнього слова, помноженого на потужну силу театрального мистецтва, які в умілих руках учителя є важливим чинником підвищення якості літературної освіти.
Щиро дякуємо словесникам, котрі в умовах воєнного стану міцно тримають освітянський стрій, дбаючи про вдосконалення власної предметно-методичної компетентності задля всебічного розвитку учнів-читачів!