Театр як простір педагогічної творчості словесників
29 жовтня 2025 року в Миколаївському академічному художньому драматичному театрі відбулося ІІІ засідання обласної творчої групи словесників «Театральна педагогіка», зорганізоване кафедрою теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти Миколаївського ОІППО (науково-методичний супровід – Ольга Мхитарян, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри), що об’єднало вчителів, учнів й акторів навколо ідеї творчого синтезу образного слова й навчально-сценічної дії.
Цього разу йшлося не лише про методику вивчення літератури засобами театрального мистецтва, а й демонструвалися можливості справжньої сценічної гри для особистісного розвитку учня-читача та його зцілення від психологічних травм, завданих воєнними подіями. Під час тренінгів з акторської майстерності учасники мали змогу зсередини відчути магію театру: розвивали увагу, уяву й фантазію, пробували виявити внутрішню і зовнішню свободу, а також виконували інтегровані літературно-мистецькі завдання, зокрема створювали етюди за мотивами шкільних творів, де слово оживає в русі, жесті, інтонації. Кульмінацією стали імпровізаційні сценки, що подарували присутнім безліч позитивних емоцій і довели: літературне заняття може бути маленькою виставою, а вчитель – її режисером і водночас актором.
Щире спасибі всім, хто активно сприяв реалізації нашого театрально-педагогічного дійства:
членам кафедри – Вікторії Доній, кандидату філологічних наук, завідувачці кафедри; Володимиру Гладишеву, доктору педагогічних наук, професору, професору кафедри; Ганні Пономаренко, методисту кафедри;
керівникам творчої групи – Ларисі Дмитрієвій, учителю української мови і літератури, зарубіжної літератури Миколаївського ліцею № 58 Миколаївської міської ради, та Марині Васильєвій, акторці, заслуженій акторці України, керівнику літературно-драматургійної частини Миколаївського АХДТ.
І, звісно, сердечно дякуємо учням, студійцям і вчителям, які вкотре довели: театр – це не лише мистецтво сцени, а й потужний педагогічний інструмент вивчення художнього твору з метою плекання розумних, людяних і впевнених у собі майбутніх громадян України.



