Стратегія гендерної рівності крізь призму розуміння педагогічними працівниками закладів дошкільної освіти
Відповідно до операційного плану заходів на 2022–2024 роки з реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року 18–28 листопада 2024 року в закритій педагогічній фейсбук-спільноті «Дошколярики Миколаївщини» Лією Олійник, доцентом кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО, в асинхронному режимі проведено інтерактивну раптівку на тему «Як ви розумієте рівні права та можливості жінок і чоловіків?».
Мета – організація просвітницької діяльності, інформаційна підтримка працівниць та працівників ЗДО з питань забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків, правових аспектів гендерної рівності.
У контексті європейського спрямування розвитку українського суспільства особливої значущості набуває впровадження у сфері освіти принципів забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Цілеспрямоване здійснення гендерного виховання сприятиме утвердженню цінностей української національної ідеї, зокрема таких її складників, як державність, демократія, добробут, працелюбність і відповідальність, та ідеї рівноправності статей як запоруки демократичних змін у суспільстві й умови повноцінного, індивідуального розвитку дитини.
Гендерна рівність є одним із принципів забезпечення прав людини, основою демократичного розвитку держав і світової спільноти. Процеси глобалізації та інтеграції супроводжуються розширенням можливостей жінок і чоловіків, подоланням проявів професійної дискримінації, гендерної сегрегації праці, нерівної оплати праці, гендерно зумовленого насильства тощо. Вони не оминають сфери публічної служби, освіти та науки, сектора безпеки й оборони. Гендерні стереотипи поступово руйнуються, суспільство все більше визнає важливість рівних можливостей для всіх.
Гендерна рівність у дошкільній освіті – це створення середовища, де кожна дитина може проявити свої інтереси, здібності й отримати підтримку, незалежно від статі. Роль вихователя закладу дошкільної освіти полягає в тому, щоб допомогти дітям зрозуміти: стать не повинна впливати на те, що вони можуть робити в житті.
Учасницям запропоновано обрати один слайд у загальній інтерактивній Google-Презентації на Google-Диску кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО, відтворити своє розуміння, питання, користуючись текстом стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року.
У заході взяли участь 135 педагогинь закладів дошкільної освіти Миколаївської області.
Перегляд – за покликанням.