Вітаємо на сайті Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

  • Переможний вісник - інформаційний ресурс Миколаївського ОІППО з актуальною інформацією для педагогів Миколаївської області в період воєнного стану

    Розвиток медіакомпетентності вчителя літератури

    22/06/2020

    15–19 червня 2020 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулося засідання обласної творчої групи вчителів зарубіжної літератури «Розвиток медіакомпетентності вчителя літератури» в дистанційному (синхронному) режимі.

    Кожного дня о 10.00 на платформі «Zoom» проводилися конференції.

    15 червня розглядалися питання: «Основні освітні платформи та застосунки», «Перспективи інтеграції дистанційного навчання в освітній процес із вересня 2020 року (досвід Німеччини»)». Галина Миколаївна Гич, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, наголосила на актуальності обраної теми. Ганна Володимирівна Пономаренко, методист кафедри, зазначила, що саме вчителі зарубіжної літератури були одними з перших, хто опановували питання впровадження медіаосвіти в Україні, брали участь у експерименті.

    Керівник творчої групи – Оксана Миколаївна Казакова, заступник директора з наукової роботи, учитель зарубіжної літератури Миколаївського Миніципального колегіуму ім. В. Д. Чайки. Оксана Миколаївна презентувала збірку «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми», видану у межах проекту IREX «Вивчай та розрізняй», зосередила увагу на основних освітніх інтернет-ресурсах, що можуть бути використані вчителем як під час дистанційного навчання, так і в очному освітньому процесі. Представила такі застосунки, як програма для тестування та діагностики Plickers, програма для створення QR-кодів, інструмент для креативного планування і контролю роботи класу ClassDojo, онлайн-ресурс, що допоможе педагогам організувати плідну командну роботу учнів Trello, конструктор, який дозволяє обрати будь-який шаблон для створення інтерактивного контенту H5P та інші..

    16 червня учасники обмінювалися досвідом із питання «Можливості медіа у освітньому просторі». Вікторія Вікторівна Заболотня, заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель зарубіжної літератури Южноукраїнської гімназії № 1 Южноукраїнської міської ради, детально розглянула використання мемів для навчання і виховання, провела з учасниками конференції інтерактивні вправи (дудли) та надала посилання на ресурси для створення креалізованих текстів: meme arsenal, Risovach, PikselLab, Picsart та інші.

    Під час обговорення другого питання «Чи необхідно вчителю просувати власний педагогічний бренд? Роль сайтів та блогів у цьому» педагогічна спільнота вела дискусію. Олена Володимирівна Колива, учитель зарубіжної літератури Галаганівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітній навчальний заклад І–ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Снігурівської районної ради, презентувала власний блог і технологію створення і користування ним. Педагогиня представили безкоштовні і якісні застосунки для створення блогів і сайтів.

    17 червня засідання групи було присвячено психолого-педагогічній проблемі медіаризиків, з якими зустрічаються у віртуальному просторі учні і вчителі: «Пастки віртуального простору». На засіданні основна увага приділялася трьом питанням: кібербулінгу, парасоціальним стосункам та віковим медіаризикам.

    Перша спікерка – Тетяна Володимирівна Кривенька, учитель зарубіжної літератури Великомечетнянської ЗОШ І–ІІІ ступенів Кривоозерської районної ради – окреслила сутність, види та причини кібербулінгу, розглянула шляхи протидії медіанасильству. Пані Тетяна запропонувала сайти і телефони, на які можна звертатися за допомогою.

    Оксана Миколаївна Казакова, заступник директора з наукової роботи, учитель зарубіжної літератури Миколаївського Миніципального колегіуму ім. В. Д. Чайки. Казаковою, продемонструвала результати дослідницької роботи з питань причин кібербулінгу, що була проведена на базі закладу, та запропонувала алгоритм протидії цьому явищу. Спікерка також розглянула проблему парасоціальних стосунків (їх переваги та недоліки) та представила таблицю вікових медіаризиків.

    Під час обговорення група дійшла висновку, що медіасередовище постійно змінюється, що зумовлює постійне виникнення нових медіавикликів. Медіакомпетентний вчитель має навчитися сам і навчити дитину їм протидіяти.

    18 червня розглядалося питання «Медіатехнології та їх реалізація у освітньому просторі». Тамара Михайлівна Дротенко, учитель зарубіжної літератури Рибаківського закладу загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Коблівської сільської ради Березанського району, представила медіаосвітній прийом «Моя медіабіографія». Вона продемонструвала позитивний і негативний вплив медіа на різних етапах свого життя, своєї доньки та героїні роману О. С. Пушкіна Тетяни Ларіної. Така форма робота дозволить педагогу з’ясувати, які медіа впливають на формування особистості учнів, виявити медіаризики  та окреслити медіаможливості.

    Тетяна Валеріївна Вєчерковська, учитель зарубіжної літератури Радсадівського закладу загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Радсадівської сільської ради Миколаївського району, представила технологію використання фактчекінгу на уроках та медіазаняттях. Спікерка також продемонструвала шляхи перетину онлайн траєкторій вчителя та учнів, продемонструвавши свою сторінку у мережі Іnstagram.

    Світлана Василівна Криворученко, учитель зарубіжної літератури Первомайської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 9 Первомайської міської ради, запропонувала шляхи формування медіакультури родини. Світлана Василівна презентувала різноманітні медіаприйоми роботи з батьками, запропонувала конкретні поради (на кшталт навчання дітей корисним онлайн траєкторіям).

    19 червня Оксана Миколаївна Казакова, керівник медіалабораторії колегіуму і куратор Наукового братства закладу, презентувала досвід роботи Миколаївського муніципального колегіуму з питання «Медіаосвіта у контексті роботи МАН», представила учнівські роботи, що стали переможцями та призерами Всеукраїнського етапу конкурсу-захисту науково-дослідних робіт МАН.

    На наступне засідання члени творчої групи отримали завдання: розробити конспект уроку зарубіжної літератури, на якому формується медіакомпетентність учня, а також створити власний інтерактивний блог або сайт.