Вітаємо на сайті Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

  • Переможний вісник - інформаційний ресурс Миколаївського ОІППО з актуальною інформацією для педагогів Миколаївської області в період воєнного стану

    Розпочала роботу обласна творча група вчителів-природничників

    24/03/2024

    Із метою підготовки вчителів біології, фізики та хімії до впровадження нового Державного стандарту 21 березня 2024 року кафедрою теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ МОІППО проведено перше засідання обласної творчої групи «Компетентнісно-діяльнісний підхід до конструювання змісту навчальних занять із предметів природничого циклу в Новій українській школі. 7 клас».

    Вікторія Стойкова, к. пед. н., заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО, привітала учасників, розкрила сутність діяльнісного підходу як інструменту реалізації компетентнісного потенціалу освітньої галузі, а також зазначила, що залучення педагогів до активної взаємодії та виконання цікавих завдань сприяє глибокому усвідомленню структури діяльнісного уроку, змісту його компонентів.

    Олена Ліскович, к. пед. н., завідувач кафедри, запропонувала детальний аналіз результативної складової модельних програм, реалізація якої можлива за умови активної участі школярів. 

    Учителі пілотних закладів освіти Ксенія Брунцвік, учитель фізики Первомайського ліцею «Лідер» Первомайської міської ради, і Юлія Ольшицька, учитель біології Миколаївського ліцею № 22 Миколаївської міської ради, поділилися досвідом з організації освітньої діяльності учнів у 7 класі за новими програмами. Оригінальні методи і прийоми, що використовують педагоги-практики («Інтелектуальна провокація», «Візуальні гачечки», «Відтермінований проєкт»), зацікавили всіх, не залежно від фаху, а оригінальні варіанти організації дослідницької діяльності (дослідження будови курячого яйця, різних сортів яблук тощо) продемонстрували широкі можливості вчителя у творчому підході до організації освітнього процесу в НУШ.

    Дар’я Блага-Мініна, методист кафедри, представила урок відкриття нових знань із теми «Хімічний елемент», розроблений за новою навчальною програмою.

    Розглянувши структуру та етапи підготовки компетентнісно-діяльнісного заняття, учасники визначили вимоги до конструювання навчальних ситуацій, що є складовими заняття. Приклади таких ситуацій запропонували співробітники кафедри: з біології – Ірина Мироненко, фізики – Олена  Ліскович, хімії – Дар’я Блага-Мініна. На дистанційному етапі педагоги розроблятимуть такі навчальні ситуації до конкретних результатів навчання предметного циклу основної школи.

    Учителі-природничники відзначили високий науково-методичний рівень і практичну спрямованість проведеного заходу, цінність для  аналізу власного педагогічного досвіду та визначення шляхів самовдосконалення, одним із яких є робота у складі творчої групи.

    Плідної співпраці!