Пишемо есе медіаграмотно
30 жовтня 2024 року кафедрою теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО проведено третє засідання обласних творчих груп «Медіакомпетентність учителя української літератури» і «Медіакомпетентність учителя зарубіжної літератури».
Учасниці висловили свої очікування від зустрічі за допомогою кубиків сторітелінгу (STORY DICE), розрізняли факти та судження, практикували визначення видів маніпуляцій із фактами: перебільшення, підміна фактів і думок, хибна логіка, відверта брехня, «підтасовування карт».
Ганна Новицька, керівниця творчих груп, координаторка проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність в освіті» у Миколаївській і Херсонській областях, учителька української мови і літератури Миколаївського ліцею № 22 Миколаївської міської ради, учителька-методистка, запропонувала пройти вісім кроків до медіаграмотного есе.
Велику зацікавленість викликало прослуховування та обговорення казки: філологині по-різному визначали ступінь провини героїв / героїнь і дійшли висновку, що люди дуже часто оперують судженнями в ході аргументації. Педагогині активно шукали аргументи «за» і «проти» щодо твердження «Штучний інтелект – надійний помічник учителю / учительці». Під час роботи зрозуміли, що тільки факти роблять наше мовлення більш переконливим. Плідною виявилася дискусія про когнітивні упередження – систематичні помилки в мисленні. Обговорили питання, чому мозок послуговується упередженнями, а також визначили, яку шкоду здатні завдавати когнітивні упередження в повсякденній діяльності людини, а саме:
- негативно впливають на навички ухвалення рішень;
- обмежують здатність бачити проблему;
- стають на заваді успіху в кар’єрі;
- заважають адекватно реагувати в кризових ситуаціях;
- посилюють тривожність і депресію, погіршують стосунки з людьми.
Вдячні Ганні Новицькій, керівниці творчої групи, та учасницям за продуктивну співпрацю у творчій атмосфері! Усе буде Україна!