Підсумкове засідання творчої групи в межах проєкту «Театральна педагогіка»
23–24 листопада 2022 року відбулося третє (підсумкове) засідання творчої групи в межах проєкту «Театральна педагогіка» із теми «Театралізація на уроці, занятті, заході» в змішаному форматі.
Олена Сокуренко, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО, привітала учасників заходу та нагадала як важливо підвищувати професійну компетентність через участь у проєкті, який спрямовано на розвиток та вдосконалення творчих здібностей, педагогічного партнерства, загальнокультурної, комунікативної, інноваційної, емоційно-етичної компетентностей, формування вміння застосовувати в професійній діяльності театральну педагогіку.
Василь Шуляр, доктор педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України, директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, залучив усіх педагогів заходу до інтерактивної лекції «Планування театралізованої діяльності» (форми, методи та засоби навчання), як реалізовувати норму «театралізую» під час літературного заняття. Василь Іванович показав як в ігровій діяльності через театралізовані дії познайомити учнів/вихованців як будується художній твір, з чого він складається. В цьому допоміг розібратися віртуальний посібник «Абетка літературознавства». Поговорили про настрій твору, вчилися визначати, який він – «відкритий» чи «прихований». Учасники творчої групи були активними, поповнили словниковий запас, відкрили нові сторінки впровадження абетки та практичне їх використання в освітньому процесі.
Олена Антонова, керівник літературно-драматичної частини Миколаївського академічного обласного театру ляльок, заслужений працівник культури України, розповіла про роль театрального педагога, як важливо «втомити» глядачів іграми перед переглядом театралізованої вистави, представила практичні поради для організації театралізованих ігор та форми, методи їх реалізації під час освітнього процесу.
Оксана Смола, методист кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО, познайомила з практичними вправами для організації театралізованих ігор, змоделювала ігри для психосоціальної підтримки учасників освітнього процесу, показала можливі шляхи їх використання для зняття стресу та тривоги.
Сніжана Бойчук, акторка Миколаївського академічного обласного театру ляльок, провела майстер-клас по створенню вертепного лялькового театру та продемонструвала покрокове виготовлення головних героїв, показала як працювати з ними.
Педагогічні працівники обмінялися досвідом впровадження театралізації в освітньому процесі, були креативними; формували професійну компетентність щодо реалізації театральної педагогіки та педагогіки творчості.