Наступність у викладанні української мови і літератури, зарубіжної літератури в Новій українській школі (5–9 класи)
22 серпня 2024 року кафедрою теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО проведено обласний інструктивно-методичний семінар для вчителів-філологів «Наступність у викладанні української мови і літератури, зарубіжної літератури в Новій українській школі (5–9 класи)».
Василь Шуляр, д. пед. н., доцент, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України, привітав учасників заходу, наголосив на важливій ролі мовно-літературної освіти, що є ключовим чинником у формуванні національної ідентичності, а також ознайомив з авторськими наробками з конструювання моделі компетентнісно діяльнісних занять із літератури, особливостей конструювання літературних вправ, які представлені на сайті МОІППО в розділі «Репозитарій академічних текстів».
Ольга Ніколенко, д. філол. н., професор, завідувач кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка, автор програм, підручників і посібників для ЗЗСО, розкрила тему Другої світової війни в літературі та мистецтві, презентувала твори сучасної літератури, представлені в програмах «Школа радості» та «Червона рута», що порушують питання моралі, етики, взаємовідносин, є актуальними в нашому сьогоденні. Авторський колектив програм розробив методичний супровід для 7 класу: зошит для діагностування результатів навчання, сітку годин, навчальну програму, інтерактивне планування, інтерактивні аркуші для вчителя.
Вікторія Туряниця, директор Свалявського закладу загальної середньої освіти № 4 з поглибленим вивченням окремих предметів Свалявської міської ради, учитель зарубіжної літератури, учитель-методист, автор програм, підручників і посібників для ЗЗСО, висвітлила питання особливостей Типової освітньої програми для 5–9 класів ЗЗСО (наказ МОНУ від 09.08.2024 № 1 120), презентувала «Вересневі портфелі» для вчителів літератури – подарунок від авторського колективу.
Олена Гвоздікова, заступник директора Нікопольської гімназії № 7 Нікопольської міської ради, учитель зарубіжної літератури, учитель-методист, автор підручників і посібників для ЗЗСО, керівник фейсбук-спільноти «Лінгвістичні смаколики», показала, як використовувати інтерактивні застосунки для викладання літератури: онлайн-платформи до підручників, онлайн-дошки для 5–7 класів із зарубіжної літератури та 7 класу з інтегрованого курсу літератур (українська і зарубіжна).
Галина Гич, к. пед. н., доцент, завідувач кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, продемонструвала використання технології «Квітка лотоса» на уроках літератури.
Учителі-практики Новобузького ліцею № 1 Новобузької міської ради поділилися досвідом роботи у 7 (пілотних) класах:
- «Як спонукати учнів до аналітичного читання? (Із досвіду роботи над повістю Ніла Ґеймана «Кораліна» у 7 класі)» – Зоя Гаркуша, учитель зарубіжної літератури, учитель-методист;
- «Навчання української мови у 7 класі НУШ» – Олена Осипчук, учитель української мови і літератури, старший учитель.
Діна Діордіца і Ганна Пономаренко, методисти кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, підготували інструктивно-методичні рекомендації «Вивчення української мови і літератури, зарубіжної літератури, інтегрованих курсів у 2024–2025 навчальному році», методичний кейс (матеріали учасників інструктивно-методичного семінару).
Підбиваючи підсумки роботи, освітяни відзначили доцільність зустрічі щодо якісного впровадження положень НУШ в освітній процес із української мови і літератури, зарубіжної літератури в ЗЗСО Миколаївської області в новому навчальному році.
Висловлюємо щиру подяку учасникам за активну участь, позитивну творчу атмосферу, відкритість до нових ідей! Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!