Вітаємо на сайті Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

  • Переможний вісник - інформаційний ресурс Миколаївського ОІППО з актуальною інформацією для педагогів Миколаївської області в період воєнного стану

    «Історична зустріч» з обміну досвідом щодо інтеграції інфомедійної грамотності у предмети

    22/05/2020

    21 травня 2020 року відбувся другий із серії вебінарів у рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». До обговорення долучилося 20 представників закладів вищої освіти та інститутів підвищення кваліфікації, які є учасникам проєкту.

    Цього разу говорили предметно про інтеграцію у викладанні історії України та всесвітньої історії. Адже історичні відомості – завжди актуальні, вони дотичні до медійних процесів, їх аналізують із захопленням, а до ретроспективи апелюють завжди! Під час вебінарів маємо за мету обмін конкретними вправами і активностями, тематичними модулями і загальними методологічними порадами.

    Розпочала розмову Олена Тараненко, менеджерка з розбудови потенціалу проєкту (компонент по роботі з ІППО та ЗВО). Вона проілюструвала шляхи інтеграції, керуючись саме прикладами з історії та картою компетентностей. Спікерка наголосила, що в процесі інтеграції інфомедійної грамотності в предмети шкільна програма не зазнає змін: «Ми дивимося, куди можемо додати вправи саме для того, щоб одночасно розвивати знання, які заплановані у програмі, не забираючи час у основного предмету, а навпаки, роблячи його викладання більш інтерактивним. Одночасно через основне навчання ми розвиваємо компетентності з інфомедійної грамотності. Ми прагнемо, щоб учнів ніби огортало з усіх сторін можливостями до аналізу, роздумів, постановки запитань та спонукало до критичного мислення».

    Ділимося отриманими інсайтами від наших учасників:

    Олена Стрілюк (Чернігів, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка)  

    «Ми настільки прониклися ідею, що наші студенти, без сумніву, можуть визначити, хто з викладачів бере участь у проєкті з медіаграмотності. Вони нам про це відкрито кажуть, і дійсно, наші пари зазнали змін, більш сучасного підходу. Випробовуємо презентацію за новими правилами, створюємо блоги, робимо перевірку фото, аналізуємо карикатури. Пропоновані завдання будять їхню фантазію, викликають нові емоції. Крім того, завдяки інтеграції зовсім інакше видно здібності студента».

    Галина Докашенко (Бахмут, Горлівський інститут іноземних мов державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет»)

    «Зупинюся на двох моментах. Перший — щовесни ми маємо студентські конференції. Цього року студенти самі подали ідею про створення секції з медіаграмотності. Вони самі подали ініціативу, а це багато про що говорить. Другий — студенти 4-го курсу, відвідавши виробничу практику, запропонували взяли програму з історії для шкіл донецької республіки і проаналізувати її. Можливо, з цього виросте окремий проєкт, який буде направлений на роботу з токсичним контентом, критичним мисленням. У них з’явилося бажання проаналізувати програму, яка є пропагандистьською за суттю, використовує псевдоісторію, історичні фейки та міфи. Сподіваємося, що таким чином створимо цікавий і корисний антипропагандистський і контрпропагандистський проєкт. Це наш цікавий досвід останніх пів року. Вправи, напрями, під час навчання ми активно використовуємо. Студенти задоволені методичною складовою. Мотивація студентів підвищується коли починається щось незвичне, а інтеграція — це саме те».  

    Максим Запорожченко (Миколаїв, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти)

    «Я бачу як головне завдання вмотивувати педагогів. Тут спрацьовує момент, коли демонструєш щось через призму власного досвіду, знань та переконань. Коли людина ситуацію підлаштовує, а в подальшому сприймає через своє «я». Тільки так відбуваються світоглядні зміни. Також важливо не тиснути, не переконувати навіть  аргументами, а лише спонукати. Ми маємо дати натхнення самостійно дійти висновку, пошукати джерела. Тоді у людини формується відповідальне ставлення до свого вибору. Застосування навичок критичного мислення переходить не тільки на сферу роботи, а й по життю. Вміння поєднати вміння під час вивчення  історії (науки) подати свою історію (особисту) — це важливо.

    Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси.
    Матеріали сайту https://www.aup.com.ua.