ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОЄКТУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ЗАНЯТТЯ
13/05/2022
Із метою вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти щодо реалізації Концепції «Нова українська школа», зокрема проєктування компетентнісного заняття вчителями в базовій школі та практичних засад моделювання навчальних занять кафедрою педагогіки, психології та менеджменту освіти, 13 травня 2022 року проведено семінар «Дидактичні засади проєктування компетентнісного заняття».
Відкрив захід Василь Шуляр, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії і методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України.
Тихонова Тетяна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти, та Захар Ольга, кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО, презентували дидактичні засади проєктування компетентнісного заняття: принципи компетентнісного підходу, структуру ключових компетентностей, сутність компетентнісного заняття і процес його проєктування.Василь Шуляр виступив із пропозицією щодо уточнення термінів «компетентнісне заняття» та «освітня ситуація» як складова компетентнісного заняття, а також навів приклади конструювання занять за компетентнісним підходом для вчителів української та зарубіжної літератур.
Практичні засади моделювання навчальних занять діяльнісного спрямування висвітлила у своєму виступі Вікторія Стойкова, кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО: учасникам запропоновано карти-схеми занять, ментальні карти, алгоритми конструювання уроків, шаблони проєктування занять (уроків).
За результатами роботи учасники вдосконалили свої професійні компетентності з надання науково-методичного супроводу вчителям щодо проєктування компетентнісного заняття, практичних засад моделювання навчальних занять діяльнісного спрямування в межах реалізації Концепції «Нова українська школа».
У семінарі взяли участь педагогічні та науково-педагогічні працівники інституту (усього – 30 осіб).