Авторська творча майстерня Василя Шуляра
29 лютого 2024 року в дистанційному форматі відбулося засідання авторської творчої майстерні «Компетентнісно орієнтовані вправи в системі літературної освіти (7–9 класи НУШ): запитання, завдання, задачі».
Автор і керівник майстерні – Василь Шуляр, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України.
Мета – реалізація Концепції «Нова українська школа» та підготовка до освітнього процесу в 7 класі за новими модельними навчальними програмами,
Ганна Пономаренко, методист кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, ознайомила учасників – учителів української та зарубіжної літератур, інтегрованого курсу літератур (українська, зарубіжна) із програмою майстерні, що спрямована на підвищення фахової компетентності щодо конструювання компетентнісно зорієнтованих вправ із літератури.
Діна Діордіца, методист кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, означила алгоритм чотирьох сесій, під час яких педагоги опрацюють теоретико-методичні засади компетентнісно орієнтованих вправ, авторську концепцію «Компетентнісно зорієнтовані вправи в системі літературної освіти» та конструюватимуть компетентнісно зорієнтовані запитання, завдання і задачі.
Василь Шуляр у вступному слові надав мотивувальні настанови та окреслив актуальність авторської концепції, а також упродовж зустрічі висвітлював основні аспекти: понятійний апарат компетентнісно зорієнтованих літературних вправ (структура, типологія, види); науково-методичний інструментарій формування компетентного читача; розмежування літературних задач, компетентнісних літературних завдань і запитань.
Репрезентовано посібник В. І. Шуляра «Модель літературної компетентності учнів-читачів НУШ», в якому систематизовано та прокоментовано авторський погляд щодо визначень Державного стандарту базової середньої освіти: ключові компетентності, наскрізні уміння, читацькі (предметні) компетентності.
Учасники вдосконалювали вміння розв’язувати проблемні компетентнісно зорієнтовані задачі за оповіданням Марини Павленко «Небезпечні польоти Василька Симоненка», застосовуючи знання природничих дисциплін.
Учителі відзначили особливу значущість системної взаємодії науковців і практиків у формуванні цілісної, духовно багатої, естетично розвиненої особистості учня-читача Нової української школи та висловили побажання до подальшої співпраці.