Дослідження структурних підрозділів
Тема: Психолого-андрагогічний супровід професійного саморозвитку педагога в умовах реформування середньої освіти
Експериментальні заклади освіти: Миколаївський інститут післядипломної педагогічної освіти
Коли і ким надано статус, дата і номер наказу: рішення вченої ради МОІППО, протокол від 20 лютого 2019 року № 1
Мета: наукове обґрунтування та впровадження психолого-андрагогічного супроводу професійного саморозвитку керівних і педагогічних кадрів в умовах реформування освіти.
Завдання:
- Проаналізувати стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практичній діяльності закладів післядипломної педагогічної освіти, уточнити понятійний апарат дослідження.
- Визначити й теоретично обґрунтувати наукові підходи до психолого-андрагогічного супроводу як фасилітації професійного саморозвитку та самореалізації педагогів в умовах реформування освіти та реалізації концепції «Нова українська школа».
- Спроєктувати модель психолого-андрагогічного супроводу професійного саморозвитку педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти, визначити умови її реалізації.
- Розробити технології психолого-андрагогічного супроводу професійного саморозвитку педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти.
- Експериментально перевірити ефективність розробленої моделі в регіональних умовах.
- Розробити науково-методичні рекомендації упровадження розробленої моделі психолого-андрагогічного супроводу професійного саморозвитку педагогів у систему післядипломної педагогічної освіти
Напрями науково-дослідної роботи
всеукраїнський рівень:
- розроблення та апробація науково-методичного, кадрового, матеріально-технічного та фінансового забезпечення освітнього процесу;
регіональний рівень:
- розроблення та використання науково-методичного, матеріально-технічного та фінансового забезпечення освітнього процесу;
інституційний рівень:
- розроблення й експериментальна перевірка варіативної частини змісту вищої (зокрема післядипломної) освіти.
Терміни: 2019–2023 рр.
Очікувані результати:
Реалізація експерименту / проєкту / науково-дослідної роботи забезпечить:
- реалізацію моделі психолого-андрагогічного супроводу професійного саморозвитку педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти;
- розроблення методичних рекомендацій щодо психолого-андрагогічного супроводу професійного саморозвитку педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти;
- розроблення технологій діагностики ефективності психолого-андрагогічного супроводу професійного саморозвитку педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти
Організації-партнери: заклади освіти області
Науковий керівник: Тихонова Тетяна Валентинівна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Тема: Підвищення фахової компетентності педагогічних працівників із формування цілісної картини світу в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
Експериментальні заклади освіти: Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Коли і ким надано статус, дата і номер наказу: Рішення вченої ради МОІППО (протокол від 20 січня 2017 року № 1)
Мета роботи: апробувати науково-теоретичні та методичні аспекти підвищення фахової компетентності педагогічних працівників із формування цілісної картини світу в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
Завдання роботи:
- Апробувати педагогічні умови, що забезпечують ефективність формування цілісної картини світу в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
- Розробити модель науково-методичного супроводу формування цілісної картини світу в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
- Провести науково-методичні та навчально-практичні заходи зазначеної проблематики для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти та початкової школи
Напрям науково-дослідної роботи
регіональний рівень:
- розроблення та використання освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання та виховання;
інституційний рівень:
- розроблення й експериментальна перевірка варіативної частини змісту вищої (зокрема післядипломної) освіти.
Терміни: початок – січень 2017 р.; кінець – грудень 2021 р.
Очікувані результати: реалізація науково-дослідної роботи забезпечить удосконалення професійної компетентності педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи відповідно до вимог Нової української школи
Організації-партнери: заклади освіти області
Науковий керівник: Сокуренко Олена Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Тема:
Компетентнісно-діяльнісна парадигма мовно-літературної та художньо-естетичної освіти
Експериментальні заклади освіти: Миколаївський інститут післядипломної педагогічної освіти
Коли і ким надано статус, дата і номер наказу: рішення вченої ради МОІППО, протокол від 29 листопада 2018 року № 7
Мета: реалізація компетентнісно-діяльнісної парадигми мовно-літературної та художньо-естетичної освіти у закладах загальної середньої освіти Миколаївської області.
Завдання:
- Вивчення потреб учителів мовно-літературного та художньо-естетичного циклів щодо необхідної наукової, методичної, практичної допомоги з проблеми реалізації компетентнісно-діяльнісного підходу на уроках Нової української школи.
- Наукове і методичне опрацювання теми дослідження у вигляді наукових статей, тез та виступів на науково-теоретичних і науково-практичних конференціях різного рівня.
- Пошук (розробка), апробація та впровадження в практику освітньої діяльності методів, методик, прийомів, засобів та технологій компетентнісно-діяльнісних уроків мовно-літературного та художньо-естетичного циклів Нової української школи.
- Створення онлайнового ресурсу кафедри з представленням наукових та методичних розробок для широкого використання в освітньому процесі
Напрями науково-дослідної роботи
всеукраїнський рівень:
- розроблення та апробація освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання та виховання;
регіональний рівень:
- розроблення та використання освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання та виховання;
інституційний рівень:
- використання освітніх інновацій, перевірених у ході експериментів всеукраїнського та регіонального рівнів.
Терміни початку і закінчення науково-дослідної роботи: січень 2018 року – грудень 2024 року
Очікувані результати: реалізація науково-дослідної роботи забезпечить удосконалення професійної компетентності учителів мовно-літературного та художньо-естетичного циклів відповідно до вимог Нової української школи
Організації-партнери: заклади освіти області
Науковий керівник: Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Тема: Екстраполяція методів пізнання природи на навчальний процес як засіб формування природничо-наукової компетентності учнів
Експериментальні заклади освіти: Миколаївський інститут післядипломної педагогічної освіти
Коли і ким надано статус, дата і номер наказу: рішення вченої ради МОІППО, протокол від 26 квітня 2017 року № 4
Мета: створення системи заходів удосконалення навичок учителя-природничника з упровадження в освітній процес методів пізнання природи в ході підвищення кваліфікації.
Завдання:
- Виявлення рівнів навичок і вмінь спостереження, вимірювання, постановки навчального експерименту респондентів контрольної та репрезентативної вибірок учителів та учнів до і після педагогічного експерименту.
- Створення системи заходів удосконалення навичок учителя-природничника з упровадження в освітній процес методів пізнання природи в системі післядипломної педагогічної освіти.
Напрями науково-дослідної роботи
інституційний рівень:
- розроблення й експериментальна перевірка варіативної частини змісту вищої (зокрема післядипломної) освіти.
Терміни початку і закінчення науково-дослідної роботи: квітень 2017 року – грудень 2021 року
Очікувані результати:
Реалізація експерименту / проєкту / науково-дослідної роботи забезпечить:
- удосконалення навичок учителя-природничника з упровадження в освітній процес методів пізнання природи за створеною системою заходів під час підвищення кваліфікації;
- формування в учнів природничо-наукової компетентності;
- високу мотивацію в учнів розвитку інтересу до вивчення природничих дисциплін
Організації-партнери: заклади освіти області
Науковий керівник: Клименко Людмила Олександрівна, Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
Тема: Науково-методичні засади підвищення професійного потенціалу вчителів-суспільствознавців в умовах реалізації сучасної освітньої парадигми
Експериментальні заклади освіти: Миколаївський інститут післядипломної педагогічної освіти
Коли і ким надано статус, дата і номер наказу: рішення вченої ради МОІППО, протокол від 25 січня 2017 року № 1
Мета: визначення та обґрунтування науково-теоретичних і методичних складових системи розвитку професійної компетентності вчителів-суспільствознавців, а також умов її підвищення в ході реалізації сучасної освітньої парадигми.
Завдання:
- Науково-організаційне забезпечення науково-дослідної роботи (визначення мети, завдань, гіпотези дослідження, напрямів дослідження та їх персоналізація, обгрунтування теми).
- Організаційно-методичне забезпечення науково-дослідної роботи (створення творчих груп, укладання угод тощо).
- Розроблення науково-теоретичних положень із теми дослідження.
- Розроблення й упровадження моделі системного підвищення професійного потенціалу вчителів-суспільствознавців в умовах реалізації сучасної освітньої парадигми.
- Організація та проведення заходів навчально-практичного та науково-методичного характеру для вчителів-суспільствознавців області.
- Підготовка науково-методичних публікацій про хід і результати дослідження.
- Друк навчально-методичних матеріалів на допомогу вчителям-суспільствознавцям.
- Упровадження моделей навчальних занять із предметів освітньої галузі «Суспільствознавство».
- Моніторингові дослідження відповідно до етапів роботи.
- Узагальнення результатів науково-дослідної роботи, розроблення рекомендацій, визначення перспектив упровадження моделі «Система підвищення професійного потенціалу вчителів-суспільствознавців в умовах реалізації сучасної освітньої парадигми».
- Поширення досвіду науково-дослідної роботи
Напрями науково-дослідної роботи
регіональний рівень:
- розроблення та використання освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання та виховання;
інституційний рівень:
- використання освітніх інновацій, перевірених у ході експериментів всеукраїнського та регіонального рівнів;
-
розроблення й експериментальна перевірка варіативної частини змісту вищої (зокрема післядипломної) освіти.
Терміни початку і закінчення науково-дослідної роботи: січень 2017 року – грудень 2021 року
Очікувані результати:
Реалізація експерименту / проєкту / науково-дослідної роботи забезпечить:
- Науково-практичне розроблення проблеми розвитку професійної компетентності вчителів-суспільствознавців, а також умов її підвищення в ході реалізації сучасної освітньої парадигми.
- Розроблення та упровадження моделі системного підвищення професійного потенціалу вчителів-суспільствознавців в умовах реалізації сучасної освітньої парадигми, а також навчально-(науково)-методичного забезпечення до неї.
- Розвиток інноваційної складової підвищення кваліфікації вчителів освітньої галузі «Суспільствознавство».
- Актуалізація суспільствознавчої освіти в регіоні на засадах Нової української школи та інших сучасних освітніх стратегій
Організації-партнери:
- Миколаївський обласний краєзнавчий музей «Старофлотські казарми»
- Миколаївська обласна універсальна наукова бібліотека
- Центр європейської політики (Республіка Словаччина)
- Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського
- ГО «Світ розвитку суспільства»
- ГС «Інститут інтегрального розвитку», м. Київ
- ГО Територіальна козацька громада міста Миколаєва
- Державний архів Миколаївської області
Науковий керівник: Ніколаєв Ігор Євгенович, доктор історичних наук, завідувач кафедри філософії освіти, теорії й методики суспільствознавчих предметів Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти