ЗАСІДАННЯ СТУДІЇ «ФІЛОСОФСЬКО-ОСВІТНІ ОБРІЇ» на тему «Європейські чинники та інтеграція в освіті»
30 квітня 2021 року кафедрою філософії освіти, теорії й методики суспільствознавчих предметів Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти в дистанційному форматі проведено засідання студії «Філософсько-освітні обрії» на тему «Європейські чинники та інтеграція в освіті».
Мета заходу: аналіз концептуальних положень інтеграційних процесів в освіті та можливих шляхів їх реалізації.
Ганна Суріна, модератор студії, кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії освіти, теорії й методики суспільствознавчих предметів МОІППО, відкрила захід та наголосила на актуальності проблеми інтеграції в освіті у зв’язку з упровадженням у 2022 році Державного стандарту базової середньої освіти та Концепції «Нова українська школа».
Василь Шуляр, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України, окреслив перспективи та виклики, пов’язані із широким упровадженням інтеграції у Концепції «Нова українська школа».
Юлія Шабанова, доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії і педагогіки НТУ «Дніпровська політехніка», «Відмінник освіти України», Заслужений працівник освіти України, проаналізувала особливості сучасних дітей з погляду різноманітних теорій поколінь та акцентувала на необхідності відповідних змін у свідомості вчителів, в освітньому процесі.
Надія Нікітчук, заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель історії Миколаївського закладу загальної середньої освіти І–ІІ ступенів Шевченківської сільської ради Миколаївської області, поділилася досвідом міжпредметної інтеграції на уроках історії.
Наталія Колесніченко, заступник директора з виховної роботи Миколаївської гімназії № 3 Миколаївської міської ради, розповіла про запровадження в гімназії практик із медіації та ненасильницького спілкування як елементів наскрізного виховання цінностей.
Анна Волкова, учитель біології та хімії, основний учитель вальдорфського 7-В класу, та Світлана Олексієнко, асистент учителя, учитель математики та фізики 7-В класу Миколаївської ЗОШ I–III ступенів № 26 Миколаївської міської ради, презентували досвід роботи з міжпредметної інтеграції у вальдорфській педагогіці.
Тетяна Філімонова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського, ознайомила з концептуальними засадами інтегрованої особистісно-орієнтованої технології у ЗДО і ЗЗСО I ступеня (автор С. І. Якименко).
Віталій Гладун, старший викладач кафедри філософії освіти, теорії й методики суспільствознавчих предметів Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, надав приклади складання інтелектуальних (ментальних) карт як інструменту планування інтегрованого навчання.
У роботі студії взяли участь педагогічні та науково-педагогічні працівники закладів вищої та загальної середньої освіти Миколаївської та Дніпропетровської областей, науково-педагогічні та педагогічні працівники Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (усього – 49 осіб).