Вітаємо на сайті Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

У 2025 році відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2024 року № 1513 “Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2025 році” розпочинається надання послуг з професійної підтримки та допомоги педагогам (супервізія)

Здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі

27/10/2025

У межах реалізації проєкту «ProЗдоров’я» та Всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого-андрагогічний супровід розвитку педагога в умовах післявоєнного відновлення освітнього середовища» 2324 жовтня 2025 року кафедрою педагогіки, психології та менеджменту освіти МОІППО проведено друге онлайн-засідання обласної творчої групи «Здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі».

Мета забезпечення умов для формування ресурсної здатності педагогічних працівників, розвиток їхньої здоров’язбережувальної компетентності. 

Захід відкрила Вікторія Стойкова, к. пед. н., заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО, яка наголосила на ефективному впровадженні здоров’язбережувальних технології в освітній процес за умови володіння педагогом високою культурою особистого здоров’я.

Під час засідання висвітлено науково-практичні аспекти здоров’язбереження:

  • Діяльнісний підхід в освіті як комплекс здоров’язбережувальних технологій. Доведено, що діяльнісний підхід є ефективним інструментом інтеграції психофізіологічного розвантаження безпосередньо в освітній процес для перетворення  пасивного засвоєння в активне самозбереження (Вікторія Стойкова).
  • Практичне застосування артпрактик і тілесно орієнтованих технологій. У фокусі профілактика психоемоційного вигорання (Burnout Syndrome). Ці техніки забезпечують нейрогуморальну регуляцію та сприяють відновленню базового почуття контролю над тілом, що є критичним в умовах воєнного стресу (Марина Дробишева, старший викладач).
  • Безпека та комфорт освітнього середовища: соціальне здоров’я. Розглянуто роль велнеса як цілісної концепції соціального благополуччя, практично відпрацьовано  Колесо балансу Пола Майєра – візуальний інструмент самоаналізу, який допомагає оцінити та скорегувати рівень різних сфер життя: здоров’я, кар’єра, сім’я, відпочинок тощо (Наталія Клименюк, к. пед. н., доцент).
  • Практичні рекомендації щодо збереження фізичного здоров’я. Акцент зроблено на руховій активності як захисному факторі проти стресу, валеологічних засадах раціонального харчування як елементі нейрогуморальної регуляції, дотриманні циркадних ритмів як основі для якісного сну, когнітивного відновлення, регенерації органів і систем) (Ольга Литвиненко, к. пед. н., доцент).

Освітяни поглибили знання з методики підтримання особистого фізичного здоров’я, отримали інструменти для використання здоров’язбережувальних технології у своїй діяльності, ставши живою рольовою моделлю валеологічної культури.

Учасники відзначили актуальність і високу практичну спрямованість заходу, що є необхідною інвестицією в професійне довголіття та психологічну стійкість українського педагога.

Дякуємо всім за співпрацю!