Вітаємо на сайті Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

У 2025 році відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2024 року № 1513 “Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2025 році” розпочинається надання послуг з професійної підтримки та допомоги педагогам (супервізія)

Інтеграція у викладанні предметів природничо-математичного циклу та технологій

24/10/2025

23 жовтня 2025 року в межах ІІІ Всеукраїнської конференції «Психолого-андрагогічний супровід педагога в умовах післявоєнного відновлення освітнього середовища» фахівці кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій МОІППО провели обласний семінар «Інтеграція як провідний принцип викладання предметів природничо-математичного циклу та технологій у 8 класі за новим державним стандартом».

Олена Ліскович, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ МОІППО, заслужений працівник освіти України, окреслила інтегративні засади конструювання змісту природничо-математичної та технологічної освіти в Новій українській школі.

Ірина Мироненко, старший викладач кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ МОІППО, Вікторія Прус, учитель біології Комунального закладу «Кривоозерський ліцей № 1 Кривоозерської селищної ради», представили досвід організації дослідницької діяльності на уроках біології на прикладі пролонгованого проєкту з пророщування пшениці.  

Олена Плехова, учитель технологій Миколаївського ліцею № 51 Миколаївської міської ради, вразила присутніх інтегрованими проєктами: «Оптичні явища» (технології, фізика), «Плавлення речовин. Пластмаси»  (технології, хімія, фізика), «Полігональне панно» (технології, математика).

Оксана Бітлян, кандидат сільськогосподарських наук, учитель хімії Миколаївського ліцею № 42 Миколаївської міської ради, зацікавила педагогів результатами STEM-проєктів: аналіз наявності харчових добавок у молочних продуктах, соках, чіпсах і пресервах; вплив енергетичних напоїв на активність α-мілази слини, організм людини; вміст вітаміну С у різних сортах томатів тощо.

Тетяна Цуркіна, учитель фізики Миколаївського ліцею імені Миколи Аркаса Миколаївської міської ради, учитель-методист, розкрила міжпредметні засади організації освітнього процесу з фізики в НУШ на прикладі фізичних задач, експериментальних досліджень і творчих завдань.

Еліна Рогожинська, методист кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та ІТ МОІППО, продемонструвала інтегровані завдання з математики, використання яких сприятиме формуванню ключових компетентностей учнів.

Виступ Катерини Кайзер, учителя хімії, біології та інтегрованого курсу «Природничі науки», переконав у широких можливостях інтегрованого курсу у 7–9 класах як засобу підсилення природничих предметів, реалізації практичної складової та подолання освітніх утрат.

Учасники відзначили цінність заходів, на яких присутні вчителі різних освітніх галузей, що дає можливість вийти за межі власного предмета, надихнутися новими ідеями та проєктами.

Щиро вдячні всім за плідну роботу, а нашим Захисникам – за можливість жити і працювати у вільній країні!