Компетентнісно орієнтовані вправи в системі літературної освіти (7–9 класи НУШ): запитання, завдання, задачі
31 жовтня 2024 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розпочато роботу третьої сесії авторської творчої майстерні «Компетентнісно орієнтовані вправи в системі літературної освіти (7–9 класи НУШ): запитання, завдання, задачі».
Науковий керівник – Василь Шуляр, д. пед. н., доцент, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України.
Учасниці засідання представили результати індивідуальної творчої діяльності зі складання компетентнісно орієнтованих запитань, завдань і задач з української та зарубіжної літератур для учнів 7 класу Нової української школи, презентували компетентнісно орієнтовані літературні вправи за такими темами:
- Андрій Чайковський «За сестрою». Коротка довідка про письменника. Тема козацтва в його історичній прозі (Наталія Панфілова, учитель української мови і літератури Ольшанського ліцею Ольшанської селищної ради Миколаївського району).
- О. Генрі «Дари волхвів» (Людмила Безубик, учитель зарубіжної літератури Миролюбівської гімназії Новомарʼївської сільської ради Вознесенського району).
- Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі» (Людмила Китик, учитель зарубіжної літератури Врадіївської гімназії Врадіївської селищної ради Первомайського району).
- Новела О. Генрі «Останній листок» (Валентина Романенко, учитель зарубіжної літератури Нечаянського ліцею Нечаянської сільської ради Миколаївського району).
- Артур Конан Дойл. Оповідання про Шерлока Холмса, «Пістрява стрічка» (Ольга Костирко, учитель зарубіжної літератури Миколаївської гімназії № 24 Миколаївської міської ради).
- Повість-казка А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» (Тетяна Лупашко, учитель зарубіжної літератури Миколаївської гімназії № 18 Миколаївської міської ради).
Представлені запитання, завдання, задачі спрямують учнів на роботу з текстом літературного твору й допоможуть учителеві в організації та проведенні діяльнісно зорієнтованого літературного заняття. Василь Шуляр, після репрезентації літературних тем, зробив ґрунтовний методичний коментар, а підбиваючи підсумки, надав поради щодо вдосконалення конструювання компетентнісно зорієнтованих вправ.
Учасники заходу зазначили, що такий формат обміну досвідом надихає на нові ідеї.
Дякуємо всім за позитивну атмосферу, зацікавленість і продуктивну роботу!
Дякуємо Василю Івановичу – автору ідеї за розроблення і впровадження науково-методичних інновацій. Разом до перемоги!