Театральна педагогіка в середній школі
25 квітня 2024 року кафедрою теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО проведено перше засідання обласної творчої групи словесників «Театральна педагогіка на уроках літератури в середній школі».
Науковий та організаційно-методичний супроводи здійснювали Ольга Мхитарян, доцент, Ганна Пономаренко, методист кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО.
Захід спрямовано на підвищення рівня предметно-методичної компетентності вчителя щодо реалізації інтегрованого навчання літератури на засадах театральної педагогіки та педагогіки творчості в умовах розбудови Нової української школи.
У мотивувальному вітальному слові Галина Гич, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувачка кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, акцентувала увагу на значенні театралізації навчальної діяльності учнів НУШ, що не лише сприяє цілісному осмисленню естетичної цінності художньої літератури, а й виступає провідним фактором формування загальної культури особистості.
Важливість історичних аспектів драматизації як методу викладання літератури підкреслив Володимир Гладишев, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, провівши яскраві пізнавальні паралелі взаємодії педагогічної науки й театрального мистецтва в контексті світових досягнень.
Десятилітнім педагогічним досвідом інтегрування театрального мистецтва в навчання зарубіжної літератури поділилася Лариса Дмитрієва, учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури Миколаївського ліцею № 58 Миколаївської міської ради, учитель-методист. Визначальним фактором ефективності педагогиня визначила створення у 2013 році на базі закладу кабінету-театру – інноваційного центру розвитку творчих здібностей школярів. Висвітлюючи можливості впровадження в освітньому процесі сценічно-ігрової технології, учителька наголосила, що в умовах війни та дистанційного навчання важливою терапевтичною ідеєю театральної педагогіки є формування в учнів почуття несамотності через залучення до творчої командної роботи, експресивне вивільнення емоцій під час особистої словодії чи проживання чужого досвіду. Завдяки організованому нею практикуму колеги мали змогу осягнути низку розвивальних медіаінструментів та пережити неповторні емоції.
Дякуємо учасникам заходу за продуктивну роботу та бажаємо кожній / кожному знайти себе в розмаїтті сучасних засобів інтеграції театралізації в навчанні літератури для формування покоління інтелігентних читачів і професійно-особистісного вдосконалення!