Єдина Країна! Единая Страна!
 
25 | 05 | 2018
Головне меню
Методичні матеріали
Заходи
Вхід



Що конкретно змінилося у програмах початкової школи?

Вперше в одному документі компактно наведено опис ключових змін до ВСІХ оновлених програм.

Вчителі, батьки - прочитайте, будь ласка. Бо, на жаль, інформація, яка до вас надходить через ЗМІ, не завжди коректна та не дає можливості зрозуміти: що ж відбувається насправді? І у такому випадку єдиний спосіб отримати об'єктивну інформацію – звернутися до першоджерела. Зміни до програм початкової школи стали результатом безпрецедентно відкритого обговорення на освітній Інтернет-платформі EdEra (https://www.ed-era.com), у якому взяли участь більше чотирьох тисяч вчителів, батьків, науковців, які внесли більше восьми тисяч пропозицій.4 серпня Колегія МОН затвердила ці зміни, а 11 серпня на сайті Міністерства освіти та науки були викладені оновлені програми.

Зі всіма програмами початкової школи (в т.ч. – оновленими) можна ознайомитися за цим посиланням: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html

Однак перед тим, як знайомитися з оновленими програмами, вчителям та батькам доречно мати загальне уявлення про те, які саме пропозиції висувалися, чому вони були прийняті чи відхилені.

Саме тому зібрано в один документ всі ввідні розділи до кожної з програм з описом ключових зміни, які вносилися учасниками обговорень.

Власне, саме під час внесення пропозицій та їх обговорення відбувалися найбільш цікаві дискусії, які показали, що в України накопичилась «критична маса» активних вчителів, які не просто скаржаться на важке життя та недолугість застарілих норм, але й готові приділити власний час, досвід та знання, щоб змінювати нашу школу на користь маленьким українцям.

Сподіваємось, що знайомство з цим надзвичайно цікавим та важливим документом допоможе більш точно побачити сутність пропонованих змін та пересвідчитися, що ці зміни – не результат «кабінетних рішень», а справді відкрита та відверта дискусія про те, чому саме і як саме мають вчитися наші діти у початковій школі.

Успіху всім нам!

Інформатика. 2-4 класи
http://informaticsmon24-new.ed-era.com/opus_zmyn.html
Спрощення та оновлення програми "Інформатика" для загальноосвітніх навчальних закладів, школа І ступеню, здійснилась в результаті громадського обговорення, а саме пропозицій:

  • видалити або скоротити теми: Повторення і систематизація навчального матеріалу за минулий рік, Узагальнення та систематизація навчального матеріалу за поточний рік;
  • 2 клас: Теми Основні складові комп'ютера, Історія обчислювальних пристроїв, Комп'ютерна підтримка вивчення навчальних предметів;
  • 3 клас: Файли та папки. Вікна та операції над вікнами;
  • 4 клас: Файл. Папка. Операції над папками і файлами.

Перелічені теми були видалені, натомість, необхідний для вивчення зміст з видалених тем було додано в інші теми. Натомість за численними пропозиціями була повернута тема з пропедевтики програмування "Команди і виконавці" в 2 клас без вживання слова "алгоритми". За пропозиціями була додана тема "Текст" у 3 класі.
Спрощення термінів:

  • Замінено інформаційні процеси на дії з інформацією, редагування, форматування на змінювання.
  • Замінено у сферах діяльності людини.
  • Замінено повідомлення, відомості, дані на інформація.
  • Замінено гіперпосилання на посилання.
  • Замінено слова операція, процес на простіші за змістом.
  • Видалено тему об'єкт та не вживається більше значення властивостей об'єктів, натомість замінено на різні терміни, об'єкт зустрічається, але край рідко.
  • Додано Учень/учениця використовує у своєму мовленні..., щоб уникнути додавання складних термінів під час написання підручників.

Осучаснення:
За рахунок вивільненого змісту та видалення тем, що не несли змістового наповнення даними науки "Інформатика" було додано:

  • ознайомлення з середовищами для читання текстів - в темі Текст; робота з картами - в темі Графіка;
  • ознайомлення зі схемами (графами), діаграмами - в темі Графіка - з акцентом на вміння орієнтуватись в даному графічному зображенні, доповнювати готові схеми, прості дитячі діаграми;
  • перетворювати текстову та числову інформацію в графічну, у вигляді схем, діаграм з наданням вчителем шаблонів цих графічних зображень.

Опис змісту та державні вимоги... мають нове формулювання з передбаченням, що дитина зможе практично виконати дії на стаціонарному, портативному, будь-якому мобільному пристрої, не залежно від різноманіття операційних систем і не залежно від того в інстальованій програмі на ПК буде виконувати чи в хмарному середовищі.
Поглиблено змістове наповнення тем щодо підтримки вивчення навчальних предметів та конкретні кроки щодо навичок безпеки дитини в інформаційному середовищі.
Не враховано пропозиції, що несуть загальний характер: розпочати вивчати інформатику з 3 класу, пропозиції щодо конкретного програмного забезпечення (у програмах не згадуються назви конкретних ПЗ), пропозиція не включати підтримку навчальних предметів взагалі, пропозиції ввести нові складні для дитини терміни, пропозиції додати в програму детальний опис покрокових дій дитини під час практичних завдань.
Опис ключових змін в програмах https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=19951B264032C67D!203768&ithint=file%2cdocx&app=Word&authkey=!AD-TZYZUdEiZ_ys

Ukrainian English German Polish Russian
Портал МОІППО
Обличчя української культури
Безкоштовні сайти для шкіл
Інформаційне середовище

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання