Єдина Країна! Единая Страна!
 
19 | 08 | 2017
Головне меню
Методичні матеріали
Заходи
Вхід



Учителі фізики вивчали досвід створення STEM-орієнтованого освітнього середовища в Промінському НВК «ЗОШ І–ІІ ступенів – ДНЗ» Снігурівської районної ради

Сьогодні в Україні ефективно пропагується світовий освітній бренд STEM – напрям в освіті, що передбачає посилення природничо-наукового компоненту, широке впровадження інноваційних технологій. Йдучи в ногу з часом, науковці кафедри теорії й методики природничо-математичної освіти та інформаційних технологій МОІППО розробили та втілюють у життя «План дій щодо впровадження STEM-освіти в ЗНЗ області на 2017–2019 роки».

Із метою підготовки педагогів до впровадження засад STEM-освіти для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів фізики, інформатики та астрономії при МОІППО організовано виїзну педагогічну практику на базі Промінського НВК «ЗОШ І–ІІ ступенів – ДНЗ» Снігурівської районної ради (директор, учитель фізики – Чолак Сергій Іванович), у якому роблять перші кроки в цьому напрямку.

На початку роботи Клименко Людмила Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри, популяризатор ідей STEM-освіти в області, ознайомила учасників із метою та завданнями педагогічної практики, аргументувала вибір місця її проведення. Людмила Олександрівна зазначила, що серед великої кількості навчальних закладів області лише два стали учасниками першого Всеукраїнського фестивалю «ROBOfirst – більше ніж роботи», що цього року відбувся в березні в м. Києві. Це Южноукраїнська гімназія № 1 Южноукраїнської міської ради та Промінський НВК «ЗОШ І–ІІ ступенів – ДНЗ» Снігурівської районної ради».

Завгородня Раїса Василівна, учитель фізики, директор Олександрівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Снігурівської районної ради, учитель-методист, презентувала досвід роботи районного методичного об’єднання вчителів фізики, які є активними учасниками всіх обласних заходів, а також додала кілька штрихів до педагогічного портрету свого учня, а нині відомого на всю Україну вчителя, переможця всеукраїнського конкурсу «Учитель року», директора Чолака Сергія Івановича.

Практичні заняття розпочалися з презентації команди «ROBOTEAM»– учасника першого Всеукраїнського фестивалю «ROBOfirst – більше ніж роботи». Це стало можливим після того, як завдяки зусиллям Сергія Івановича школа отримала грант за програмою  FIRST LEGO League на придбання LEGO-конструктора. Учасники команди розповіли про свою роботу зі створення робота, продемонстрували його можливості. Програмне забезпечення розроблялось під керівництвом учителя інформатики Пугача Миколи Леонідовича. Учні запропонували й гостям спробувати керувати роботом.

Учасники команди стали консультантами під час проведення практичного заняття, коли вчителі з підручних засобів виготовляли різноманітні фізичні пристрої, виконували цікаві досліди. Експертами, які оцінювали роботу груп, стали вихованці дитячого садка Дімір та Альбіна     (вік – 4 роки). Для початку вони виконали декілька малюнків, на яких зобразили планети Сонячної системи, інопланетян, а потім із цікавістю спостерігали за роботою саморобних приладів, які виготовили дорослі.

Наступним етапом стала участь у шкільному смарт-пікніку, під час якого учні 8–9 класів у цікавій формі переконували учнів початкової школи в необхідності вивчення рідної та англійської мов, літератури, історії, використовуючи приклади з фундаментальних наук, агітували брати участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок», а також читати книжки. Проте найбільший інтерес викликала в малюків чарівниця Хемі, яка продемонструвала справжні дива – перетворила воду на молоко, прочитала невидимий напис, розбудила вулкан і приборкала «фараонову змію». А директор школи здивував незвичайними властивостями сухого льоду.

Математична частина передбачала перевірку власного окоміру. Разом із учнями вчителі намагались «на око» визначити градусну міру кута, довжину мотузки, сторінку, на якій відкрита книга, а також зважити 1 кг крупи. Виконання вправ на спортивній площадці стало ще одним підтвердженням прояву фізичних законів.

На завершення для педагогів проведено практичне заняття з використанням сучасного фізичного обладнання, яке придбане у 2015 році за кошти, виділені Кабінетом Міністрів України. Сергій Іванович продемонстрував можливості виконання фронтальних лабораторних робіт і демонстраційних дослідів за допомогою обладнання вітчизняного виробництва.

За невеликий час, проведений у стінах навчального закладу, слухачі курсів мали можливість побачити роботу всього педагогічного та учнівського колективу – великої, дружньої родини, яку веде вперед талановитий учитель, справжній майстер своєї справи і людина з великим серцем.

Учасники педагогічної практики переконались, що STEM-освіта є потужним засобом усебічного розвитку особистості, підготовки її до життя в сучасному високотехнологізованому суспільстві, і висловили щиру вдячність за можливість суттєво підвищити свій рівень знань із даного питання.

Ukrainian English German Polish Russian
Портал МОІППО
Обличчя української культури
Безкоштовні сайти для шкіл
Інформаційне середовище

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання