Єдина Країна! Единая Страна!
 
25 | 03 | 2017
Головне меню
Методичні матеріали
Заходи
Вхід



Цінність курсів підвищення кваліфікації за очно-дистанційною формою навчання при МОІППО

Очно-дистанційна форма курсів підвищення кваліфікації – цеполе величезного віртуального науково-навчального простору. Цей простір дає можливість навчатися будь-де, будь-коли та будь-кому. А різні моделі очно-дистанційної форми курсів підвищення кваліфікації стали важливою складовою віртуальної соціалізації особистості. Так, із 06 червня до 16 грудня 2016 року на базі МОІППО (середовище дистанційного навчання Moodle) проходили курси підвищення кваліфікації вчителів початкових класів (зі с/к «Вивчення інформатики в початковій школі» ) за очно-дистанційною формою навчання. На таких курсах навчалася переважна більшість вчителів шкіл сільської місцевості (71 %), а також вчителі шкіл міста Миколаєва (21 %). Динаміка якості навчальних досягнень (набуті ІТ та предметні компетентності) на таких курсах надзвичайно висока. За курсову роботу від наукових керівників слухачі курсів отримали оцінку відмінно – 97%; одна робота має оцінку «Добре».

Слухачі курсів на підсумковій сесії відвідали три відкриті уроки: урок інформатики (3 клас. Миколаївська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 19 Миколаївської міської ради, учитель Калабуха О. В.), урок природознавства (1 клас. Миколаївська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 60 Миколаївської міської ради, учитель Золотченко С. І.), урок літературного читання (4 клас Миколаївська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 60 Миколаївської міської ради, учитель Швець Л. А.). Відгуки про високий професійний рівень відвіданих уроків, власні фотосвітлини та відеоролики, слухачі курсів розмістили у віртуальному середовищі форуму МОІППО, у рубриці «Моя педагогічна знахідка».

Про цінність дистанційного навчання зазначають у підсумкових анкетах випускники курсів підвищення кваліфікації при МОІППО:

«Ось і збіг до кінця термін перебування на курсах. Дистанційні курси – моя справжня педагогічна знахідка. На мою думку, дистанційна форма навчання є однією з провідних. Слухачі мають змогу працювати без відриву від навчально-виховного процесу в школі і, разом із тим, займатися самоосвітою. Під час курсів працювали і на сесіях, і в дистанційному форматі.Вчилася створювати в графічному редакторі демонстраційний матеріал, працювала з електронною дорожною картою і т. д. Термін перебування на курсах невеликий, але скільки проробленої роботи за цей час! Саме в цьому я і бачу цінність дистанційного навчання».Тищенко Ірина (Єланецький район);

«Потрапила вперше на такі курси. Намагалася раціонально розподілити свій час, щоб виконати завдання. Було важко, особливо із завданнями, які потребували роботу з інтернет-джерелами. Тому, насамперед, на цих курсах я набула ІКТ компетенцію. Для мене були цікаві відео уроки, робота із глосарієм, спілкування у форумах, чатах. Я вважаю, що цінність таких курсів саме у тому, що вчитель може обрати свою траєкторію навчання, набуває самоосвітніх навичок, вчиться працювати з різними джерелами інформації. Узагалі від курсів залишилися приємні враження від навчання та спілкування». Аверянова Наталя (м. Миколаїв );

«На початку курсів, на І сесії була приголомшена кількістю та насиченістю інформації. Була в розпачі. Але, коли сіла і виконала всі завдання, отримала задовлення від своєї праці. Виявилося, що завдання посильні. На курсах я набула предметні та ІТ компетентності. Навчилася ефективно використовувати інтернет-ресурси, працювала з електронними анкетами, лекціями, інтерактивними вправами, глосарієм. Було важко, але я вважаю, що для моєї вчительської роботи це необхідно. Все можна опанувати, якщо є бажання. На ці курси мене записав завуч, проте на наступний раз я запишуся самостійно. Чому? Тому що на дистанційному курсі опрацьовуєш великий об’єм роботи, який не зробиш на звичайних тритижневих курсах. Висловлюю подяку за допомогу». Золотченко Світлана (м. Миколаїв);

«Я вже не вперше на таких курсах за очно-дистанційною формою. Спочатку здається важко. Але, коли починаєш працювати над виконанням завдань, цей процес захоплює і починаєш розуміти, скільки надзвичайно важливої інформації опрацьовано і представлено для нас, слухачів, викладачами. Ми мали змогу не лише виконувати запропоновані завдання, а й отримати оцінку викладачів, і не просто оцінку, а й коментар, що є дуже цінним. Вважаю, що така форма підвищення кваліфікації є ефективною, тому що найбільше стимулює педагогів до самоосвіти». Пінйонжик Алла (Доманівський район);

«Курси підвищення кваліфікації за очно-дистанційною формою навчання мені сподобались. Я набула ІКТ компетентностей, сформувала предметну компетентність. Я навчилася створювати персональний веб-ресурс, працювати на форумі, в чатах, з інтерактивною дошкою. Мені найбільше сподобався урок інформатики у 3 класі. Через 5років я знову приїду на очно-дистанційні курси. Дякую всім викладачам за цікаві, повчальні лекції!». Шенкевич Анна (Братський район).

Викладачі МОІППО розмістили в середовищі дистанційного навчання 23 дистанційні курси відповідно до навчально-тематичного плану освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти.

Керуючись Положенням про складові дистанційного навчального курсу, розробленого в системі ДН Moodle, та його використання в процесі підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання в МОІППО, здійснювався контроль, керівництво та оцінювання виконаних завдань навчального контенту, проводився моніторинг ефективності навчального процесу на дистанційному етапі.

Отже, очно-дистанційна форма та технології навчання є самостійною та індивідуалізованою формою навчання. Так, це важче ніж «пасивні» форми навчання слухачів курсів підвищення кваліфікації в аудиторії, проте значно ефективніше та комфортніше з огляду на затрати часу, коштів, ніж інші форми та технології навчання.

Ukrainian English German Polish Russian
Портал МОІППО
Обличчя української культури
Безкоштовні сайти для шкіл
Інформаційне середовище

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання