wrapper

flat facebook32x32    10423 64   

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-8 від 04 січня 2019 року

Керівникам закладів загальної
середньої освіти

Керівникам місцевих органів
управління освітою

Про добровільність сертифікації
педагогічних працівників

Шановні колеги!

Враховуючи наявність в інформаційних мережах різних тлумачень процедури сертифікації педагогічних працівників, Міністерство освіти і науки України вважає за необхідне роз’яснити деякі основні концептуальні засади цього процесу.

Як відомо, сертифікація педагогічних працівників запроваджена новим Законом України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року (далі - Закон).

Відповідно до частини 2 статті 51 Закону сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

На виконання частини 6 статті 51 Закону Міністерством було напрацьовано проект відповідного Положення про сертифікацію педагогічних працівників, яке було затверджене Кабінетом Міністрів України 27 грудня 2018 року (далі - Положення).

Згідно з абзацом третім пункту 1 Положення педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно за своєю ініціативою та бажанням на добровільних засадах, а відповідно до абзацу першого пункту 5 Положення сертифікація педагогічного працівника здійснюється за умови його добровільної реєстрації.

Відповідно до частини 5 статті 61 Закону педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката, який є дійсним протягом трьох років.

Крім того, згідно з частиною 4 статті 51 Закону успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.

На продовження цієї норми Закону у пункті 40 Положення зазначено, що успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової (позачергової) атестації педагогічним працівником з присвоєнням йому наступної категорії педагогічного працівника або підтвердженням наявної вищої категорії.

Водночас згідно з пунктом 41 Положення неуспішне проходження педагогічним працівником сертифікації не впливає на результати його чергової (позачергової) атестації, підтвердження наявної чи присвоєння наступної педагогічної категорії, продовження його роботи на відповідній посаді чи застосування до нього будь-яких заходів адміністративного впливу.

Звертаємо вашу увагу, що згідно з постановою Уряду, якою затверджено Положення, у 2019 році в рамках пілотного проекту сертифікацію зможуть пройти не більше однієї тисячі вчителів початкових класів.

Наказом Міністерства від 29 грудня 2018 року № 1486 встановлено, що «у 2019 році у рамках пілотного проекту із сертифікації педагогічних працівників реєстрація для проходження сертифікації здійснюється з 15 січня по 01 лютого 2019 року».

Також, щоб вчителі кожного регіону мали можливість подати заявку на добровільну сертифікацію, Міністерство визначило цим наказом гарантовану граничну кількість місць для реєстрації вчителів початкових класів пропорційно їх кількості в кожній області та місті Києві.

Враховуючи зазначене вище, просимо утриматися від будь-яких дій, які можна тлумачити як тиск, примус, спонукання, прохання тощо педагогічних працівників щодо проходження чи непроходження ними сертифікації. Ця справа виключно добровільна і жодні заходи адміністративного впливу неприпустимі.

Це надзвичайно важливо для подальшого напрацювання механізмів сертифікації, як інструменту державної політики.

Також просимо не вести жодного контролю чи обліку за тим, скільки, з яких закладів освіти і яких педагогічних працівників (стаж роботи, кваліфікаційна категорія, педагогічні звання тощо) подали чи подають свої документи на сертифікацію.

Міністерство також не вимагає і не вимагатиме жодних звітів за результатами сертифікації, не питатиме про причини попиту на сертифікацію в одній області і відсутність попиту (якщо таке станеться) в іншій області.

Водночас просимо усіх керівників закладів освіти безвідмовно надавати усім працівникам, які виявили бажання прийняти участь у сертифікації, необхідні їм для реєстрації довідки, витяги, інформацію тощо.

З Положенням про сертифікацію педагогічних працівників можна буде ознайомитися на сайтах Уряду, МОН, УЦОЯО. Також Міністерство надаватиме роз’яснення та поради з інших питань процедури сертифікації.

З повагою
Міністр                                          Лілія Гриневич

20190104На виконання рішення сесії Миколаївської обласної ради від 12.10.2017 № 16 «Про внесення доповнень до Програми розвитку освіти Миколаївської області на 2017–2021 роки» та відповідно до листа МОІППО від 28.11.2018 № 1818/15 – 28 «Про проведення обласного інтернет-форуму «Моя педагогічна знахідка» (розробки уроків з використанням електронних підручників)», плану забезпечення науково-методичного супроводу реалізації Проекту «Підручник.ua» у закладах загальної середньої освіти сільської місцевості Миколаївської області, плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2018 рік із 18 до 28 грудня 2018 року Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти проводився обласний інтернет-форум «Моя педагогічна знахідка» (розробки уроків з використанням електронних підручників)

Метою інтернет-форуму стало формування професійної компетентності педагогів щодо створення відкритого інформаційно-освітнього простору Миколаївської області та забезпечення науково-методичного супроводу реалізації Проекту «Підручник.ua» у закладах загальної середньої освіти сільської місцевості Миколаївської області.

На форум надіслано та опубліковано на сайті МОІППО 6 розробок уроків з використанням електронних підручників, які впливають на акмеологічне зростання педагогів та їх учнів: Кубай Катерини, учителя історії, Максименко Галини, учителя фізики; Павлової Валентини, учителя математики; Ілляшенко Олександра, учителя інформатики, Козарика Віктора, учителя біології та хімії. Здебільше це стосується розробки уроків природничого та інформатично-математичного напрямів, є також і робота суспільствознавчого спрямування. Усі матеріали доступні відвідувачам сайту. Зокрема – 185 переглядів, 20 скачувань, 2 повідомлення. Усі роботи оцінені користувачами. Найбільшу кількість балів отримали конспекти уроків з історії, фізики, інформатики, математики, трішки менше з біології. Їх тематика, форма подачі, обсяг і рівень висвітлення проблем – доволі різноманітні, але кожна робота цікава, своєрідна, з власним баченням і особистою оцінкою.

На інтернет-форумі «Моя педагогічна знахідка» не лише оприлюднюються практичні надбання, а також популяризується власна педагогічна діяльність. Розмістивши свої матеріали на сайті, кожен автор ділиться власним досвідом і стає переможцем – над собою, обставинами, стереотипами.


18 грудня 2018 року кафедрою теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти на базі гімназії № 1 Первомайської міської ради (вул. Театральна, 26) проведено виїзний День «Готуймося до Нової української школи» для вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури, образотворчого мистецтва, музичного мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво» міста Первомайська.

Науково-теоретичну частину заходу презентаційним виступом розпочала Галина Гич, завідувачка кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, яка ознайомила учителів з особливостями поведінки учнів ХХІ століття як здобувачів освіти.

Цікавим був виступ спеціально запрошених на захід учителів-методистів української мови і літератури Лариси Третякової та Валентини Ворошилової (Новоодеська гімназія № 1), які продемонстрували авторські прийоми й засоби навчання на прикладі текстів «нової природи».

Роботу практико орієнтованого модуля організовано за фаховими напрямами.

Для вчителів української мови і літератури було проведено дві майстерки. Завідувачка кафедри Галина Гич продемонструвала учителям новий цікавий прийом унаочнення освітньої інформації у форматі мемів («Меми на уроках української мови і літератури»). Доцентка кафедри Дарія Лукьяненко ознайомила з прийомами активного читання лінійних текстів («Свідоме читання» Василя Сухомлинського: міф чи реальність для «цифрових аборигенів»). Методистка кафедри Діна Діордіца надала учителям методичну консультацію «Компетентнісно-діяльнісний урок української літератури за вимогами Нової української школи».

З учителями зарубіжної літератури працювали Анастасія Кузнєцова, старша викладачка кафедри (практикум «Професійна перевірка творчих робіт на уроках зарубіжної літератури») та Ганна Пономаренко, методистка кафедри (методична консультація «Компетентнісно-діяльнісний урок зарубіжної літератури за вимогами Нової української школи»).

Учителів мистецької галузі завідувачка кафедри Галина Гич ознайомила з можливостями використання текстів «нової природи» як одного з інструментів компетентнісно-діяльнісного уроку мистецтва.

З учителями мистецької галузі працювали методист кафедри Дмитро Крик та запрошені колеги – учитель мистецтва з міста Вознесенська Павло Руденко (ЗОШ № 8 Вознесенської міської ради) й методистка Ольга Руденко (Науково-методичний центр Вознесенської міської ради), які провели майстер-класи з образотворчого та музичного мистецтва для учителів початкових класів.

Учасники заходу ознайомилися з новими роботами доктора педагогічних наук Василя Шуляра, директора Миколаївського ОІППО: монографією «Учитель Василь Сухомлинський: уроки на завтра …(від школи Василя Сухомлинського до Нової української школи)» та «Абеткою літературознавства» для початкової школи.

Окрім презентаційних виступів, члени кафедри підготували для учителів методичні матеріали у форматі електронних кейсів, з якими педагоги зможуть працювати самостійно.

Захід, у якому взяли участь 112 учителів української мови і літератури, зарубіжної літератури, образотворчого і музичного мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво» міста Первомайська, відбувся у творчій і натхненній атмосфері.

  • DSCN9310_RESULT
  • DSCN9315_RESULT
  • DSCN9341_RESULT
  • DSCN9343_RESULT
  • DSCN9347_RESULT
  • DSCN9351_RESULT
  • DSCN9379_RESULT
  • DSCN9386_RESULT
  • DSCN9392_RESULT
  • DSCN9396_RESULT
  • DSCN9405_RESULT

Simple Image Gallery Extended

 

dsc 302618 грудня 2018 року на базі Миколаївської обласної універсальної наукової бібліотеки кафедрою філософії освіти, теорії й методики суспільствознавчих предметів МОІППО проведено обласний науково-практичний семінар «Формування культури прав людини в умовах сучасного освітнього простору» (до 70-ї річниці з дня прийняття Загальної декларації прав людини) (далі – Семінар).

Детальніше...

113 грудня 2018 року фахівцями навчально-методичної лабораторії практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання проведено ІІ сесію тренінгу «Безпечний простір».

Під час тренінгу  практичні психологи опрацювали три модуля програми  «В надійних обіймах», «На крилах підтримки», «Простір змін». Протягом  зустрічі  учасники  вчилися вибудовувати  діалог та підтримувальні відносини з дитиною, яка перебуває у кризовій ситуації, розвивали навички саморегуляції та стабілізації  емоційного стану, виконували психогімнастичні вправи.

Фахівці навчально-методичної лабораторії практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання акцентували увагу учасників на необхідності дотримуватися комплексного підходу до формування життєстійкості у дітей дошкільного віку і школярів та залучати батьків і педагогів до   формування саногенних  видів взаємовідносин.

Тренінг пройшов у творчій  пізнавальній атмосфері. Дякуємо учасникам  за активну цілеспрямовану роботу.

  • IMG_5103
  • IMG_5106
  • IMG_5200
  • IMG_5204

Simple Image Gallery Extended

12 грудня 2018 року на базі Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 31 Миколаївської міської ради відбулося засідання обласної школи класного керівника з проблеми «Роль класного керівника у формуванні здорового способу життя всіх учасників освітнього процесу».

У заході взяли участь класні керівники, заступники директорів із виховної роботи закладів загальної середньої освіти Миколаївської області (усього – 40 осіб). Із вступним словом до присутніх звернулася Трубнікова Людмила Володимирівна, заступник директора з науково-педагогічної роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, яка наголосила на важливості створення здоров’язбережувального освітнього середовища для розвитку успішної особистості та поширення досвіду в районах за каскадною моделлю.

Архіпова Аліна Євгенівна, директор Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 31 Миколаївської міської ради презентувала систему роботу закладу, акцентуючи увагу на здоров’яспрямовуючи напрями виховної діяльності. Директор наголосила на інноваційних, дієвих формах роботи з дітьми, батьками та педагогами.

У практичній частині семінару педагоги працювали за локаціями:

  • скрайбінг «Здоровим бути престижно»;
  • тренінг «Здоров’я та здоровий спосіб життя»;
  • веб-квест «Ми за здоровий спосіб життя».

В ролі тренерів виступили педагоги Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 31: Зайкіна Лаура Ванічківна, заступник директора з виховної роботи, Нетесова Катерина Андріївна, практичний психолог та Мартинова Вікторія Сергіївна, педагог-організатор. Учасники заходу мали змогу відпрацювати практичні прийоми в проведені тренінгових занять, веб-квестів та скрайбінгу.

Підбиваючи підсумки, класні керівники зазначили практичну значущість розглянутих питань, поділилися своїми емоціями та новими ідеями.

11–13 грудня 2018 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся відбірковий етап другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2019» із номінацій: «Учитель інклюзивного класу», «Географія», «Основи здоров’я», «Захист Вітчизни».

Мета конкурсу – виявлення та оцінка методичної майстерності конкурсантів, їхнє вміння використовувати сучасні підходи в компетентнісному полі Нової української школи, обирати оптимальні прийоми, способи, методи та засоби навчання для організації освітнього процесу на уроці. Під час випробування члени фахового журі оцінювали методичну компетентність, реалізацію наскрізних змістових ліній, спрямованість обраних технологій, методів, форм, прийомів роботи на розвиток конкретної навички або конкретного вміння та їхню доцільність, а також урахування вікових особливостей учнів.

Учасниками відбіркового етапу другого (обласного) туру конкурсу стали 47 представників закладів освіти Миколаївської області, які пройшли відбір у своїх регіонах.

За результатами усіх конкурсних випробувань фаховим журі визначено 27 учасників у кожній із номінацій.

Попереду фінальний етап конкурсу, що передбачає проведення уроку, який кожен із фіналістів проведе не в своїй школі, у визначеному під час жеребкування класі, та презентацію освітнього проекту.

Дякуємо педагогам, які виявили бажання продемонструвати свою фахову майстерність, педагогічні знахідки, освітянські родзинки.

Тож побажаємо кожному з них успіхів та перемоги.

  • 20181212_091446_RESULT
  • 20181212_143634_RESULT
  • 20181212_151124_RESULT
  • IMG-44D919BC00F596BDE45B81947FD54135-V_RESULT
  • IMG-7D999E3531709EE336476BE685077F68-V_RESULT
  • IMG-A94DAB4C6B8483368043EC2F06389065-V_RESULT
  • IMG-B20DC9E413642419F89E57EC2B86CE1E-V_RESULT
  • IMG-FFB8B480AA577D66E30FEBBE6B00220D-V_RESULT

Simple Image Gallery Extended

 

.

 

 

 



 SCN908812–13 грудня 2018 року на базі Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова та Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-практикум «Формування креативної особистості на уроках інформатики в контексті Концепції «Нова українська школа» за участі Жука Олександра Анатолійовича – переможця премії Global Teacher Prize Ukraine.

Із вітальним словом до присутніх звернувся Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, заслужений учитель України, директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Він акцентував увагу присутніх на ключовій ролі вчителя в розбудові Нової української школи, підкреслив, що вчитель повинен бути «генератором змін» в освітньому просторі класу, школи, країни.

Гапиченко Галина Євгенівна, завідувач навчально-методичної лабораторії  ІКТ, медіаосвіти та системного адміністрування, окреслила основні вимоги сучасного суспільства до освіти, проаналізувала декілька основних причин, які сприяли зміні акцентів у освітньому процесі в закладах загальної середньої освіти.

Тихонова Тетяна Валентинівна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти, у своєму виступі ознайомила присутніх із трансформаціями, які зазнає курс інформатики в контексті вимог «Нової української школи».

Жук Олександр Анатолійович, учитель інформатики комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Джерело» Запорізької обласної ради, переможець премії Global Teacher Prize Ukraine – 2018, поділився з присутніми на заході керівниками методичних об’єднань учителів інформатики досвідом роботи щодо організації участі своїх вихованців у всеукраїнських та міжнародних освітніх проектах, ознайомив із особливостями конкурсних випробувань премії Global Teacher Prize Ukraine.

Патранюк Ірина Петрівна, учитель інформатики Южноукраїнської гімназії № 1 Южноукраїнської міської ради, представивши фотозвіт здобутків команди «Совенята», переконала присутніх у тому, що STEM-навчання – дієвий інструмент активізації розвитку дитини.

Рябенький Володимир Михайлович, доктор технічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, разом із командою висококваліфікованих фахівців кафедри теоретичної радіотехніки та електронних систем Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова провели лабораторні практикуми для учасників Семінару з упровадження в освітній процес сучасних технологічних рішень.

У межах роботи Семінару проведено навчальний практикум «Формування творчої особистості дитини через різні види діяльності», під час якого учасники заходу поділилися досвідом щодо розвитку творчих здібностей учнів на уроках інформатики та в позаурочний час.

  • 1
  • 4
  • 5
  • DSCN9059

Simple Image Gallery Extended

DSCN929313 грудня  2018 року на базі Миколаївської спеціалізованої І–ІІІ ступенів школи № 22 з поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу Миколаївської міської ради проводилася зустріч із Жуком Олександром Анатолійовичем, учителем інформатики комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Джерело» Запорізької обласної ради, переможцем премії Global Teacher Prize Ukraine – 2018.

Із вступним словом до присутніх звернулися Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, заслужений учитель України, директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, та Комісарова Людмила Олексіївна, заступник директора департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації – начальник управління науки, координації діяльності вищої та професійно-технічної освіти і кадрового забезпечення.

Кремінь Тарас Дмитрович, народний депутат України, голова підкомітету з освіти Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, член колегії Міністерства освіти і науки України, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО, кандидат філологічних наук, доцент, у вітальному слові побажав освітянам плідної співпраці та висловив сподівання на те, що захід буде корисним як для освітян області, так і для гостя – Жука Олександра Анатолійовича.

Під час зустрічі Олександр Анатолійович поінформував педагогів про особливості конкурсних випробувань премії Global Teacher Prize Ukraine, поділився з учасниками заходу досвідом роботи щодо організації участі своїх вихованців у всеукраїнських та міжнародних освітніх проектах, провів майстер-клас, у ході якого ознайомив присутніх із авторськими підходами, формами і методами роботи з учнями.

У межах заходу проведено круглий стіл «Сучасні тренди розвитку системи загальної середньої освіти», у рамках якого педагоги обмінялися ідеями щодо впровадження новітніх освітніх трендів у закладах загальної середньої освіти області.

  • 1
  • 2
  • 3
  • DSCN9293
  • _SCN9117
  • _SCN9130
  • _SCN9138
  • _SCN9232
  • _SCN9267
  • _SCN9284

Simple Image Gallery Extended

У рамках Всеукраїнського тижня права МОІППО організовано правову толоку «Влада – школа – громада».

У заході взяли участь представники влади (відділу Другого Миколаївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, управління патрульної поліції в Миколаївській області, відділу ювенальної превенції управління превентивної діяльності ГУНП в Миколаївській області), педагогічні, науково-педагогічні працівники й слухачі курсів підвищення кваліфікації МОІППО – практичні психологи зі спецкурсом «Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей у закладах освіти» (203 група) – усього 30 осіб.

Із вступним словом до присутніх звернулася Бундюченко Т., к.і.н., доцент кафедри філософії освіти, теорії й методики суспільствознавчих предметів МОІППО, яка наголосила на важливості налагодження партнерських відносин із питань реалізації і захисту прав дитини, забезпечення дотримання та поваги до прав і свобод людини й громадянина, запобігання їх порушення через підняття рівня правової культури та набуття необхідного рівня правових знань.

Під час Толоки виступили з доповідями:

  • Демідов С., начальник відділу ювенальної превенції управління превентивної діяльності ГУНП в Миколаївській області, тема: «Основні напрямки роботи поліції превентивної діяльності та співпраці з закладами освіти»;
  • Жепало В., начальник відділу Другого Миколаївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, тема: «Реалізація права на отримання безоплатної правової допомоги»;
  • Рябоконь Ю., інспектор зв’язків із громадськістю управління патрульної поліції в Миколаївській області, тема: «Представлення курсу «Шкільний офіцер поліції»;
  • Учень С., старший викладач кафедри філософії освіти, теорії й методики суспільствознавчих предметів МОІППО, тема: «Формування правової культури та правосвідомості учнів».

Фахове обговорення питань створення дієвого механізму співпраці ЗЗСО та органів влади, визначення основних проблем організації правового виховання в закладах освіти Миколаївської області уможливили системне й конструктивне підбиття підсумків.

  • P1730913_RESULT
  • P1730915_RESULT
  • P1730917_RESULT
  • P1730929_RESULT
  • P1730949_RESULT

Simple Image Gallery Extended

 

http://www.zoofirma.ru/